Sivut

maanantai 9. syyskuuta 2013

Orkidean elvytys

Katsotaan, tuleeko tästä mitään. Eli sain vuosi sitten synttärilahjaksi ihanan miniphalen ja se oli nyt kesän ulkona sillä seurauksella, että sen lehdet hieman suuttuivat liiasta valon määrästä. Se päätti kuitenkin kasvattaa kukkavanan, mutta minä ääliö menin siirtämään sen toiseen kasvualustaan rahkasammaleesta. Olin siis ensitöikseni siirtänyt sen minipienestä ruukustaan isompaan ja rahkasammaleeseen. Onneksi juuret ovat suht hienossa kunnossa, vaikka lehtiä ei nyt olekaan. Tässä siis kuva tämänpäiväisestä tilanteesta sekä rescueoperaation aloittamisesta: 
Kukkavanan tyvi on myös kuolemassa.
Otin kasvi-raukan ruukustaan:
Eli eläviä juuria on kyllä. En meidän takametsästä saanut rahkasammalta (puutarha.netin keskustelupalstalta neuvottiin rahkasammaleeseen iskemään), mutta yritän ehkä tänään muualta myöhemmin etsiä sitä. Phale sammaleeseen ja ikkunalle:

Nyt ei muuta kuin sormet ja varpaat ristiin, että mun ihanainen kukkani tokenisi! :)

Ostin myös pari rescuephalea Honkkarista hintaan 3,95 €/kpl ja ne ovat ihan suht hyvin vironneet. Tosin tämä valkea on kukkimisensa ehtoopuolella.
Se on kuitenkin muuten lähes erinomaisessa kuosissa. Tämä toinen oli lähes kuivunut kokonaan, mutta ainakin lehdet virkosivat ja taisin vähän tuota kasvualustaakin sorkkia. Tässä siis pinkki phale: 
Tämän lehdet siis olivat ihan veltot, kun tämän ostin. Nää kaksi olivat jotenkin niin suloisen säälittäviä tapauksia, että oli pakko ottaa haaste vastaan! Tällä hetkellä mulla ei ole siis yhtään kukkivaa orkideaa, muualla kuin tatuoituna mun hartiaani... Aika näyttää, saadaanko niille kavereita! Orkideat ja Liljat on mun juttuni! 

Tervetuloa seuraamaan: Pelastetaan Phalet -tarinaa. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti